Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12 13 14 15 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 6 gru 2018, 19:04 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 16:43
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Żywicę poliestrową mam około 11 litrów dostałem od kolegi którego wujek przez wiele lat pracował przy budowie łodzi i trochę mat.Ale wydaje mi się że to za mało będzie. Muszę dokupić włókno i utwardzacz.
Zastanawiam się jeszcze nad tym że jak teraz będę wzmacniał od środka dach,ściany, narożniki i uszczelniał to czy później przy robocie skorupy te listwy aluminiowe co idą przez całość po obu stronach nie napsują mi nerwów i nie będę musiał ich demontować. A jeśli tak to na marne moja robota od środka.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 6 gru 2018, 21:52 



Dołączył(a): niedziela, 17 kwi 2016, 21:49
Posty: 99
Ja napiszę ci jak było u mnie ,,,Nie odkręcałem listw ale przy malowaniu było żle dużo obklejania . Pierwsze zrobiłem środek i to nie było przemyślane , wtedy nie czytałem na forum nic i byłem zielony w tych sprawach.Moja rada odkręć listwy zrób z zewnątrz wszystko pózniej listwy i nowa taśma butylowa, wtedy środek żywicą uszczelniaj :)




_________________

Golf V,N126E




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 6 gru 2018, 22:05 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 16:43
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Właśnie chciałem robić tak jak i Ty. A jak mówisz że jest lepiej najpierw odkręcić listwy ogarnąć skorupę i na nowo przykręcić listwy to z robotą stoję i nic nie mogę zrobić a tak myślałem że środek trochę ogarnę:(




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: piątek, 7 gru 2018, 08:39 



Dołączył(a): niedziela, 17 kwi 2016, 21:49
Posty: 99
Ja też miałem takie samo myślenie , w zimie miałem czas to chciałem roboty podgonić ,ale dwa przecieki spod listwy wyszły za dwa lata ,bo na moich wyjazdach nie było deszczu ,a przyczepa jest cały czas garażowana nawet po wyjeżdzie jak przyjadę w nocy to wjeżdżam do garazu .Pózniej wlewałem pod listwy, w miejscu przecieku żywicę strzykawką i teraz jest ok. Przyczepa wytrzymała w tamtym roku , opady w zakopanem i powódz 19lipca :D




_________________

Golf V,N126E




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: piątek, 7 gru 2018, 08:58 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 16:43
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Heniek jak wzmacniałeś dach i wypychałeś go do góry podporami teleskopowymi to listwy miałeś zamocowane. I one były wyznacznikiem albo ograniczeniem do pewnego momentu podniesienia dachu. A gdyby ich nie było co wtedy? Na ile dach by poszedł do góry? Czy później listwa by pasowała?
Powiem Ci że nie wiem co robić czyli od czego zacząć.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: piątek, 7 gru 2018, 20:45 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 16:43
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Dzięki Grześ za odpowiedź.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: piątek, 7 gru 2018, 22:13 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 gru 2014, 18:42
Posty: 5125
Obrazki: 1117
Lokalizacja: Biłgoraj
Listwy były tylko i wyłącznie po to aby równomiernie rozłożyć nacisk podpór na powierzchnie dachu. W moim przypadku obserwacja dachu z zewnątrz była jedynym punktem odniesienia co do siły i wysokości wyparcia. Listwy były tylko podłożone pod podpory niczym nie mocowane i nie za grube aby same ułozyły się do powierzchni.

Obrazek




_________________

Obrazek

Do zobaczenia na trasie




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: sobota, 8 gru 2018, 15:49 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 16:43
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Heniek pytam o listwy aluminiowe z zewnątrz. Czy podczas podpierania dachu nie ograniczały jego unoszenia bądź właśnie były wyznacznikiem i ograniczeniem aby za wysoko nie wypchnąć dachu do góry.
Też teraz mam takie przemyślenie że gdybym zdemontował listwy aluminiowe co biegną po obu stronach przyczepki i zrobił budę z zewnątrz i później mógł od środka wzmacniać oraz uszczelniać dach po nowych otworach co trzymają listwy aluminiowe to czy unoszenie dachu do góry gdy jest on już zrobiony i pomalowany źle na niego by nie wpłynęło.
A z drugiej strony teraz gdy buda z zewnątrz jest nie zrobiona będę uszczelniał i wzmacniał dach a potem będę robił budę z zewnątrz i odkręcał listwy aluminiowe to znowu nawiercam nowe otwory montażowe które trzymają listwy aluminiowe i znowu trzeba uszczelniać.
I tu Pytanie się nasuwa z której strony zacząć?




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: sobota, 8 gru 2018, 20:18 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 gru 2014, 18:42
Posty: 5125
Obrazki: 1117
Lokalizacja: Biłgoraj
Miałem to szczęście że moja przyczepa przed zakupem stała cały czas w garażu. Obawiam się że nawet deszczu nie widziała. Po weryfikacji stanu listew i wkrętów byłem szczęściarzem bo nie musiałem w to ingerować. Tak wiem "wszyszcy" piszą że to musi być zrobione !. No jak musi to niech robią ja nie musiałem i po przejechaniu 100-110 tyś kilometrów nie stwierdziłem żadnych skutków ubocznych. No może jedynie takie że napiszą że Heniek zrobił to do "dupy". No cóż pisząc coś w necie trzeba liczyć się z krytyką =)) Ja się liczę i mam na to
Lek
A dodatkowe laminowanie od środka skutecznie poprawiło uszczelnienie tych śrub mocujących listwy aluminiowe. Co do przecieków.............
szkoda że Mieczysława nie ma już wśród nas to by Wam napisał jak to naprawdę wyglądało. A co do jego wiedzy i doświadczenia chyba nikt nie ma wątpliwości ?
Otóż opowiadał mi jak szukali nieszczelności gdzieś wokół mocowania rączki, ale ...........
Wszystko było ok !. Więc dalej szukali sprawdzali i dalej nic.
Co się okazało ? Otóż laminat miał jakby wewnętrzny kanał od góry a ujście właśnie w okolicach rączki manewrowej. I co teraz powiedzą mądrzy tego świata ?
No nic nie powiedzą, bo niewiele wiedzą. No cóż życie to taka materia co cały czas nas zadziwia. Większość z Was wie że jestem zwolennikiem podróży a nie klejenia i laminowania. Oczywiście jakiś ład i skład musi być, ale bez przesady.
Co do listew aluminiowych na koniec - one spełniają funkcję estetyczną =))
Aby ukryć niedoróbki i miejsca łączenia poszczególnych części laminatu. Ot i cała prawda ody do listwy.




_________________

Obrazek

Do zobaczenia na trasie




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: sobota, 8 gru 2018, 20:28 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 16:43
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Dziękuje Heniek za Twoje zdrowe podejście do sprawy. Ja nie mam przecieków spod listew ani w całej przyczepce. Wzmocnie dach a jak będzie trzeba malować to okleję listwy i tyle. Jeszcze raz dzięki Wam za odpowiedzi.




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12 13 14 15 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL