Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 2 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 12 maja 2019, 11:42 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): niedziela, 10 wrz 2017, 09:21
Posty: 185
Lokalizacja: Poznań
230v zostało tak jak je zrobiłem na początku mojej wizji remontu ,demontować nie ma sensu bo by po gniazdkach otwory zostały. Warto natomiast wymienić na nowe przyłącze prądu i zamontować bezpiecznik.
W zeszłym sezonie moja instalacja 12v wyglądała następująco:
- z samochodu 12v stałe do oświetlenia, pompki, wentylatorów za lodówką, gniazdek
- z samochodu 12v „po kluczyku” do lodówki
- akumulator z przewodem zakończonym gniazdem zapalniczki
- zasilacz z 230v na 12v też z gniazdkiem zapalniczki
Wszystko działało gdy przyczepa była podpięta do samochodu, ale na miejscu musiałem po pierwsze odpiąć się od auta i w zależności czy był prąd albo podłączyć zasilacz albo podpiąć akumulator.
Strasznie upierdliwe to było !!!
W chwili obecnej działa to trochę inaczej:
- z samochodu 12v „po kluczyku” zostało tak jak było do zasilania lodówki
- z samochodu 12v stałe zostało podłączone do urządzenia pod szumną nazwą „buster” faktycznie jest to ładowarka (trochę inteligentna bo się uruchamia przy odpowiednim napięciu, ładuje nie przekraczając paru amper aby nie popalić przewodów i rozłącza się gdy napięcie z auta spadnie po wyłączeniu silnika) podłączone do akumulatora.
- solar przez regulator do akumulatora
- oświetlenie, pompka, wentylatory, gniazdka zapalniczek ( kilka rozmieszczone w przyczepie ) podłączone do regulatora solara.
Efekt jest taki , że gdy przyjeżdżam na miejsce mam akumulator naładowany podczas jazdy, nie muszę odpinać się od auta bo zrobił to buster. W przyczepie wszystko działa z akumulatora ( oprócz lodówki oczywiście) nie muszę niczego przełączać. A solar i tak ładuje to co ewentualnie wykorzystam, regulator zamontowałem tak by widzieć wyświetlacz wiec mam cały czas wgląd w stan akumulatora.
Gdyby moja „prądożerność” rozładowała akumulator do niebezpiecznych wartości regulator odetnie odbiorniki nie dopuszczając do jego uszkodzenia.
Na wszelki wypadek zamontowałem ładowarkę bosch c7 bezpośrednio do akumulatora gdyby nie było słońca a był dostęp do 230v.




 Zobacz profil  
Cytuj  
 
PostNapisane: niedziela, 12 maja 2019, 15:41 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 17:43
Posty: 87
Lokalizacja: Białystok
BTNF99 i podobnie albo tak samo zrobię u siebie.
A ten buster nie może być podłączony pod plus po zapłonie tak zwaną "15"
Możesz wysłać jakiś link do tego bustera ?




 Zobacz profil  
Cytuj  
 
PostNapisane: niedziela, 12 maja 2019, 16:12 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 17:43
Posty: 87
Lokalizacja: Białystok
Jeszcze dodatkowo muszę podłączyć przetwornicę z 12v na 230v do nawiewu piecyka, która wyląduję w szafie. Akumulator zrobię jak u Ciebie BTFN99 bardzo mi się podoba te rozwiązanie, mam tylko nadzieję że temperatura od pieca nie będzie za wysoka.




 Zobacz profil  
Cytuj  
 
PostNapisane: niedziela, 12 maja 2019, 20:31 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): niedziela, 10 wrz 2017, 09:21
Posty: 185
Lokalizacja: Poznań
Link do tego bostera
https://center-camp.pl/pl/p/Boster-lado ... jazdy/2857
To urządzenie jest też połączone z plusem po kluczyku aby miało sygnał czy działa silnik samochodu.
A jakiego typu akumulator? Dorabiając półkę do akumulatora trzeba wziąć poprawkę i zostawić za obudową pieca jakieś 16 cm na silnik nawiewu.
Te wentylatory podobno dużo prądu biorą.




 Zobacz profil  
Cytuj  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 maja 2019, 07:37 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 17:43
Posty: 87
Lokalizacja: Białystok
Akumulator zwykły samochodowy. Jak tak to półka pod akumulator pójdzie pod samą ścianę jak najdalej od pieca.
BTFN99 czemu z prawej strony dałeś podparcie półki do samej ziemi a z lewej nie oparłeś na nadkolu? Na tym zdjęciu to widać.


Załączniki:
E69407DC-2188-4489-BD24-A13AA765E02D.jpeg
E69407DC-2188-4489-BD24-A13AA765E02D.jpeg [ 44.08 KiB | Przeglądane 18 razy ]


 Zobacz profil  
Cytuj  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 maja 2019, 12:16 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): niedziela, 10 wrz 2017, 09:21
Posty: 185
Lokalizacja: Poznań
Po prawej stronie jest tylko 5mm sklejki stanowiącej ścianę szafy nie chciałem się w nią wkręcać dlatego podparłem i przymocowałem się do podłogi, lewa strona przewiercona na wylot przez szafę do skrzyni i skręcone śrubami. O nadkole bym się raczej nie opierał.
Jeśli kolega ustawia piec tak ja to proszę wziąć pod uwagę, że rura od spalin wypada akurat pod półką i musi za nią zakręcić do góry.
To musi być porządnie umocowane bo akumulator swoje waży a siła bezwładności podczas jazdy.......




 Zobacz profil  
Cytuj  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 maja 2019, 13:23 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 lis 2018, 17:43
Posty: 87
Lokalizacja: Białystok
Dzięki zrobię jak radzisz.




 Zobacz profil  
Cytuj  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 2 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz dodawać załączniki

Szukaj:
Skocz do:  
cron WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL