Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22 23 24 25 26 27 28  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 8 lipca 2020, 22:16 



Dołączył(a): piątek, 4 września 2015, 23:44
Posty: 936
Absolutnie nie brałem niczego do siebie. Chciałem tylko sprostować nie do końca ścisłe opinie o zagazowanych silnikach opierając się na wieloletnim użytkowaniu aut z gazem. Wielu użytkowników zagazowanych samochodów nie pamięta o tym, że te instalacje należy co jakiś czas powierzyć DOBREMU fachowcowi celem sprawdzenia i regulacji instalacji gazowej. Niektórzy twierdzą, że takie przeglądy z wymianą filtrów trzeba robić co roku lub co 10 - 15000 km. Ja w swojej praktyce robię takie przeglądy co 3 lata /mniej więcej/ i co 20 - 25 tysięcy km. Początkowo robił mi to naprawdę dobry fachman, ale od pewnego czasu zaopatrzyłem się w interfejs i programy komputerowe i staram się to robić we własnym zakresie. Kiedy mam jakieś wątpliwości - konsultuję się z tym fachowcem, bo przez te lata zdążyliśmy się dobrze poznać i można powiedzieć, że zakolegować :)
Najważniejsze zasady dobrej instalacji gazowej to:
najważniejsze - prawdziwy fachowiec montujący i strojący instalację
nie stosowanie najtańszych elementów składowych /ja mam z t.zw. średniej półki/
nie strojenie instalacji na najniższe zużycie paliwa /stare porzekadło mechaników mówi, ze silnik coś musi palić - albo paliwo, albo zawory/
pamiętanie o w miarę regularnej obsłudze instalacji
Ważne jest też jaki silnik chcemy zagazować - najlepsze są te z hydrauliką zaworów, bo te z mechaniczną regulacją wymagają częstych kontroli, a w przypadku zaniedbania wypalają się albo gniazda zaworowe, albo same zawory, albo nawet tłoki. Ponadto nie wszystkie silniki "kochają" instalacje gazowe i w tych silnikach należy raczej unikać gazu.
Co do instalacji zakładanych przez dilerów - mam do nich ambiwalentny stosunek, bo znam szereg przypadków gdzie takie auta dopiero po wizycie u fachmana zaczynały dobrze jeździć.
Mój post miał na celu sprostowanie Twojej nieco mylnej opinii, a lubię czytać Twoje spokojne i wyważone posty :)




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 9 lipca 2020, 09:22 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): środa, 4 września 2019, 15:35
Posty: 1345
Obrazki: 369
Lokalizacja: WPN
kocio128 napisał(a):
... a lubię czytać Twoje spokojne i wyważone posty :)


:) Ja również lubię czytać Twoje rzetelne i fachowe porady z których skorzystałem już niejednokrotnie i teraz mam kolejny asumpt do tego w kontekście instalacji LPG i chociaż na ten moment nie posiadam tak zasilanego auta to w przyszłości może się zdarzyć.




_________________

X-Trail 165 KM N126n

„Przeszkoda pociąga człowieka z charakterem, jako że pokonując ją sam się urzeczywistnia.“ — Charles de Gaulle




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 9 lipca 2020, 14:16 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2018, 17:43
Posty: 245
Lokalizacja: Białystok
kocio128 napisał(a):
Absolutnie nie brałem niczego do siebie. Chciałem tylko sprostować nie do końca ścisłe opinie o zagazowanych silnikach opierając się na wieloletnim użytkowaniu aut z gazem. Wielu użytkowników zagazowanych samochodów nie pamięta o tym, że te instalacje należy co jakiś czas powierzyć DOBREMU fachowcowi celem sprawdzenia i regulacji instalacji gazowej. Niektórzy twierdzą, że takie przeglądy z wymianą filtrów trzeba robić co roku lub co 10 - 15000 km. Ja w swojej praktyce robię takie przeglądy co 3 lata /mniej więcej/ i co 20 - 25 tysięcy km. Początkowo robił mi to naprawdę dobry fachman, ale od pewnego czasu zaopatrzyłem się w interfejs i programy komputerowe i staram się to robić we własnym zakresie. Kiedy mam jakieś wątpliwości - konsultuję się z tym fachowcem, bo przez te lata zdążyliśmy się dobrze poznać i można powiedzieć, że zakolegować :)
Najważniejsze zasady dobrej instalacji gazowej to:
najważniejsze - prawdziwy fachowiec montujący i strojący instalację
nie stosowanie najtańszych elementów składowych /ja mam z t.zw. średniej półki/
nie strojenie instalacji na najniższe zużycie paliwa /stare porzekadło mechaników mówi, ze silnik coś musi palić - albo paliwo, albo zawory/
pamiętanie o w miarę regularnej obsłudze instalacji
Ważne jest też jaki silnik chcemy zagazować - najlepsze są te z hydrauliką zaworów, bo te z mechaniczną regulacją wymagają częstych kontroli, a w przypadku zaniedbania wypalają się albo gniazda zaworowe, albo same zawory, albo nawet tłoki. Ponadto nie wszystkie silniki "kochają" instalacje gazowe i w tych silnikach należy raczej unikać gazu.
Co do instalacji zakładanych przez dilerów - mam do nich ambiwalentny stosunek, bo znam szereg przypadków gdzie takie auta dopiero po wizycie u fachmana zaczynały dobrze jeździć.
Mój post miał na celu sprostowanie Twojej nieco mylnej opinii, a lubię czytać Twoje spokojne i wyważone posty :)
Zgadzam się z tą wypowiedzią w 100%




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 stycznia 2021, 17:40 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2018, 17:43
Posty: 245
Lokalizacja: Białystok
Kilka wyjazdów zaliczonych :)
Kilka rzeczy dalej przy przyczepce robię.
Przy minusowych temperaturach przy włączonym piecu i nadmuchu trumawenta 12V cieplutko że w majtkach można chodzić. Śnieg z przyczepki i lód spływał:)




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 stycznia 2021, 18:08 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2018, 17:43
Posty: 245
Lokalizacja: Białystok
Mierzyłem wagą ile nacisk na hak będzie i ku mojemu z dziwieniu wyszło tyle:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 stycznia 2021, 18:13 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2018, 17:43
Posty: 245
Lokalizacja: Białystok
Kilka zdjęć


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 stycznia 2021, 18:31 



Dołączył(a): niedziela, 6 września 2015, 19:05
Posty: 177
Obrazki: 0
Ten podgrzewacz to produkt z Ali..? Ja mam podobny tylko o przepływie 6l. Używałem go na razie przez kilka dni ,ale sprawdzał się super.
Używałem go na zewnątrz i mimo wszystko nie radzę montować w środku bez wyprowadzenia spalin.



Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Obrazek




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 stycznia 2021, 20:11 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2018, 17:43
Posty: 245
Lokalizacja: Białystok
Tak z ali... wyprowadzenie spalin będzie:)




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 stycznia 2021, 22:16 



Dołączył(a): niedziela, 6 września 2015, 19:05
Posty: 177
Obrazki: 0
Ok, nie wiem ile to wytrzyma ,ale ja jestem mega zadowolony. Pali przy naprawdę niskim ciśnieniu lepiej niż mòj domowy..

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 14:48 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): środa, 4 września 2019, 15:35
Posty: 1345
Obrazki: 369
Lokalizacja: WPN
CANISLUPUS napisał(a):
Kilka zdjęć
Rozumiem że Tesla na jednym ze zdjęć to żony? :D




_________________

X-Trail 165 KM N126n

„Przeszkoda pociąga człowieka z charakterem, jako że pokonując ją sam się urzeczywistnia.“ — Charles de Gaulle




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22 23 24 25 26 27 28  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL