Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 16:23 



Dołączył(a): czwartek, 9 czerwca 2022, 09:03
Posty: 3
Witam forumowiczów!
Mam pewien problem z wkrętami do listew. Działam z renowacja Niewiadowa i nie wiem czy jest sens z tym walczyć - otóż wkręty są strasznie zardzewiałe i czy warto je ruszać ? Nie mają praktycznie łepkow i musiałbym je w jakiś sposób rozwiercać




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 16:57 



Dołączył(a): czwartek, 9 czerwca 2022, 09:03
Posty: 3
Poniżej dodatkowe zdjęcia do zobrazowania tematu (nie mogłem już edytować posta):D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 18:32 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:34
Posty: 2890
Obrazki: 1581
Lokalizacja: KCH
Możesz zrobić trzy rzeczy.

1. Rozwiercać i wkręcać nowe śruby w powiększone już otwory.
2. Zabezpieczyć stare wkręty substancją wiążącą z korozją, pomalować i tak to pozostawić.
3. Jak punkt 2 plus ponawiercać obok starych wkrętów dodatkowo nowe otwory i wkręcić nierdzewne wkręty.
Ważne aby wkręty nie przebijały się do wnętrza przyczepy, a jeżeli już to nastąpi, ściąć czubki i dobrze zalaminować, używając oczywiście maty nie samej żywicy.




_________________

Punto 69KM
N260
N126n

Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 23:09 



Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 22:49
Posty: 136
Witam z podkarpackiego .. Miałem ten sam problem, i przez swoje lenistwo i to ze nie byłem nigdzie na forum , zostawiłem temat i obkleiłem listwy i pomalowałem całą przyczepę, a teraz musiałem walczyć z przeciekami przez zardzewiałe wkręty. Teraz mając tę wiedzę na pewno bym odkręcał i dawał taśmę butyrową lub silikon pozdrawiam




_________________

Passat 2.0 140KM,
N126E




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2022, 14:08 



Dołączył(a): niedziela, 16 lipca 2017, 21:57
Posty: 178
Obrazki: 14
Lokalizacja: Milanówek
Niestety, zardzewiałe wkręty pompują wodę, aż miło. Nawet jak pozaklejasz je od środka, rdza spuchnie i wypchnie każdy klajster. Mogę sie założyć, że od wewnątrz może "nic" nie widać, ale jak zdrapiesz laminat z nakrętek - zobaczysz prawdę. Ja na początku też nie chciałem tego ruszać. Teraz wiem, że to proszenie się o kłopoty..




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2022, 17:27 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:34
Posty: 2890
Obrazki: 1581
Lokalizacja: KCH
Nooo, wreszcie ktoś odpowiada na tym forum :D :-bd




_________________

Punto 69KM
N260
N126n

Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2022, 15:13 



Dołączył(a): niedziela, 6 września 2015, 19:05
Posty: 177
Obrazki: 0
Każdy zrobi jak uważa ,ale ja odcinałem zardzewiałe śruby i dawałem nowe nierdzewne.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2022, 20:38 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:34
Posty: 2890
Obrazki: 1581
Lokalizacja: KCH
I tak dokładnie być powinno!
Szkoda tylko, że trzeba popisać na forum jakieś pierdoły, by inni użytkownicy włączyli się do konstruktywnej rozmowy :(




_________________

Punto 69KM
N260
N126n

Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: piątek, 9 września 2022, 14:04 



Dołączył(a): czwartek, 9 czerwca 2022, 09:03
Posty: 3
Witam forumowiczów.

Ja już po wstępnej pracy w temacie :D

Ściągać, ściągać i jeszcze raz ściągać :)

Sytuacja wygląda tak (w przypadku N126):
- to są śruby, z nakrętką od środka,
- śruby są zalepione od środka twardym jak kamień klejem,
- wspomniany klej ze starości często pęka i jest nieszczelny (dalej mocno trzyma miejscowo ale w dużej części odpada).
- po usunięciu kleju z wnętrza tylko 4 śruby miały nakrętkę (reszta właściwie się rozpadła i wysypała z rozbitego kleju) i po usunięciu kleju listwy prawie same wyskoczyły (musiałem tylko kilka trzpieni od środka przyczepy zeszlifować i wypukać je młotkiem),
- pod listwą są duże przetarcia i ubytki. Same otwory pod śruby z racji korozji są większe niż skorodowana śruba i praktycznie niezabezpieczone.

Generalnie - łatwiej jest usunąć klej od środka (listwa praktycznie sama odejdzie jak śruby są skorodowane) niż kręcić nowe otwory, szczególnie gdy w planach jest malowanie.




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL