Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 6 sie 2018, 23:01 



Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2018, 22:23
Posty: 4
Podczas generalnego remontu przyczepy założyłem, na namową kilku osób, amortyzatory do oryginalnej osi niewiadowskiej. To był błąd - nic nie dały a nawet jeszcze pogorszyły sprawę tego twardego i do niczego nienadającego się zawieszenia.
Ponieważ zakłady regenerujące osie nie dawały gwarancji, że po wymianie wałków będzie lepiej i bardziej miękko, zdecydowałem się na wykonanie zawieszenia od zera, na resorze.
Przy wykonywaniu projektu uwzględniłem także:
- zwiększenie rozstawu kół
- obniżenie przyczepy

Zaprojektowane elementy musimy ciachnąć wodą, następnie z tych puzzle spawamy uchwyty do ramy. Uchwyty pozwolą zainstalować zawieszenie bez naruszania ocynku na ramie.
Resory wykonane na zamówienie, typu Żuk,z góry narzuconą strzałką ugięcia. 4 pióra.

n02 elementy z pierwszego pliku CAD, uwaga tu są 2 elementy za dużo..jpg
n02 elementy z pierwszego pliku CAD, uwaga tu są 2 elementy za dużo..jpg [ 518.96 KiB | Przeglądane 47 razy ]

n04  elementy mocujące resor do ramy po zespawaniu.jpg
n04 elementy mocujące resor do ramy po zespawaniu.jpg [ 511.79 KiB | Przeglądane 47 razy ]

n09 resory z zamontowanymi uchwytami.jpg
n09 resory z zamontowanymi uchwytami.jpg [ 474.68 KiB | Przeglądane 47 razy ]




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 6 sie 2018, 23:07 



Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2018, 22:23
Posty: 4
Z oryginalnej osi odcinamy tarcze kotwiczne i przetaczamy końcówki na tokarce. Resztę wyrzucamy na złom (można ewentualnie odciąć grzebień na pancerze linek)
Wycinamy kolejną partię elementów ze stali, kupujemy rurę o przekroju kwadratowym i wykonujemy nową, szerszą oś. Z offsetem który pozwoli obniżyć przyczepę o 1-2cm względem oryginału - mimo przejścia na resor który z automatu podwyższa jeszcze budkę.

n10 tarcze kotwiczne odcięte od wahaczyków, z podtoczonymi końcówkami.jpg
n10 tarcze kotwiczne odcięte od wahaczyków, z podtoczonymi końcówkami.jpg [ 546.86 KiB | Przeglądane 45 razy ]

n15 elementy z drugiego pliku CAD.jpg
n15 elementy z drugiego pliku CAD.jpg [ 521.95 KiB | Przeglądane 45 razy ]

n16 oś pospawana.jpg
n16 oś pospawana.jpg [ 579.95 KiB | Przeglądane 45 razy ]




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 6 sie 2018, 23:18 



Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2018, 22:23
Posty: 4
Gdy belka zawieszenia jest już gotowa trzeba wykonać nową belkę oporową dla pancerzy linek - ale to już prosta sprawa. Wykorzystałem stary grzebień wycięty z oryginalnej belki.
Następnie owiercamy ramę, montujemy, sprawdzamy czy wszystko jest ok, rozbieramy i wykańczamy. Tu akurat wszystkie elementy zostały wypiaskowane, zagruntowane, zapodkładowane i pokryte lakierem lub masą bitumiczną APP. Resory przed ostatecznym malowaniem zostały złożone na smar grafitowy.
Aha, pręt hamulcowy wymaga skrócenia i przespawania pierścienia pociągowego.
Na takim zawieszeniu zrobiłem już ze 4000km po różnych drogach. Komfort ciągnięcia jak i samo prowadzenie się przyczepy to po prostu bajka w porównaniu z oryginalnym twardziochem :)
n20 belka linek hamulca z profila stalowego 40x20x2.jpg
n20 belka linek hamulca z profila stalowego 40x20x2.jpg [ 391.26 KiB | Przeglądane 45 razy ]

n29 zawieszenie zainstalowane, pręt oryginalny hamulca wymaga skrócenia i przespawania pierścienia pociągowego..jpg
n29 zawieszenie zainstalowane, pręt oryginalny hamulca wymaga skrócenia i przespawania pierścienia pociągowego..jpg [ 568.87 KiB | Przeglądane 45 razy ]




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 7 lis 2018, 21:56 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 gru 2014, 18:42
Posty: 5125
Obrazki: 1117
Lokalizacja: Biłgoraj
Ogrom włożonej pracy, dopracowanie szczegółów i tak dalej
Ja jednak mam pytanie........................
Jaka jest pewność żw wspawane wsporniki na końcu osi/profilu zapewniają prawidłową geometrię zawieszenia ?
Nie żebym się czepiał bo uważam pomysł za bardzo dobry, no ale ten "dylemat" nie dje mi spokoju .




_________________

Obrazek

Do zobaczenia na trasie




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL