Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2017, 22:33 
Avatar użytkownika


Witam szanowne grono forumowiczów , mam pytanie co do holowania niewiadówki , dodam że wcześniej miałem Burstner city 4505(sprzedałem w zeszłym roku) i holownik audi a4 b5 (holownik mam na razie ten sam) i dla mnie jazda tym zestawem to udręka w szczególności jak byłem w kotlinie kłodzkiej(drogi węższe jak co niektóre osiedlowe w Katowicach) , jechałem ze wzrokiem w prawym lusterku żeby przyczepą nie wjechać na pobocze , a i podróż po autostradzie nie była za ciekawa każdy tir , autokar itp duży pojazd bujał mną że jeździłem po całym pasie , więc był to mój ostatni wyjazd , i tu mam pytanie , czy ktoś z was już jeździł czymś większym i teraz ma niewiadówkę i porównanie w ciąganiu tych dwóch cepek , czy jest coś lepiej - gorzej , na tą chwilę planuje zakup Multivana vw t4 ewentualnie coś dużego w longu 4x4 i kupno niewiadówki , o ile doznania w ciąganiu będą znośne , za wszystkie odpowiedzi i sugestie z góry dziękuję




   
 
 
PostNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 12:31 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6993
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
Witaj u Nas na forum :)
Poruszasz kilka spraw,ale po kolei. Od czego zależy komfort prowadzenia przyczepy ?. Napiszę jak ja to widzę. Zaznaczę to jeszcze raz, to jest moje zdanie !
Tak więc na komfort prowadzenia przyczepy zdecydowany wpływ ma:
Prawidłowe spakowanie przyczepy
Cięższe przedmioty nisko, lekkie wiadomo wysoko. Unikamy w ten sposób podniesienia środka ciężkości.
Prawidłowy nacisk na hak
Pakując przyczepę pamiętajmy aby zachować ten parametr. Lepiej więcej aniżeli za mało
Prawidłowe ciśnienie w kołach
I tutaj zauważyłem też taka zależność. Na szerokich oponach przyczepa (Niewiadówka N126N)prowadzi się gorzej, zwłaszcza na koleinach. U siebie zamontowałem dystanse zwiększając rozstaw kół. Tu pisałem o tym
Dystanse kół
Jak wiadomo niewiadówki mają ten rozstaw bardzo biedny.
Holownik
I tutaj jest prawa kluczowa. Ta sama przyczepa pod różnymi pojazdami to zupełnie inna historia. Holowałem już

Obrazek

Jepp

Obrazek

Skoda

Obrazek

Leganza

Obrazek

Mercedes 190

Obrazek

Ale najlepszy jest Mercedes 124 kombi 300 TD

Więcej o odczuciach wieczorkiem




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 17:37 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6993
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
Tak więc:
Każdy przednonapędowiec u mnie na straconej pozycji. Mokra trawa na kempingu i po jeździe. Do tego Leganza ma miękkie zawieszenie i komfort jazdy jest kiepski.

Obrazek

Skoda zawias sztywniejszy ale to jakoś też mi nie leży. A i nie lubię silników benzynowych :(

Obrazek

Jeep
niby duży niby silny, ale dwa sztywne mosty i sprężyny nie jest to najlepsze rozwiązanie. Mocny silny , ale jak pisałem trakcja taka sobie. Krótki i wybiera wszystkie kołysania przyczepy.

Obrazek

Mercedes 190D
Silnik wysokopręzny, ale słaby. Sztywny zawias sprawia że jazda jest dużo bardziej komfortowa aniżeli w w/w pojazdach. Niestety w terenie górzystym ma co robić. Ale tylny napęd i dociążenie przyczepą haka sprawia że jedzie po wszystkim.

Obrazek


Mercedes 124 kombi 300TD
Duży, długi i to sprawia że jeździ się naprawdę dobrze :) Prawie 150 koni i skrzynia automat robi robotę.
Do tego dodajmy zawieszenie nivo i niezależne zawieszenie czterech kół i już wiecie dlaczego tym pojazdem robię 10- 15 tyś rocznie z przyczepą. Tu równiez tylny napęd robi dobrą robotę

Obrazek

Podkreślam to jeszcze raz . To moje opinie i proszę to brać pod uwagę. A i pragnę zaznaczyć ze jako przyczepa, zawsze było to moja N-ka




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: wtorek, 2 stycznia 2018, 20:34 
Avatar użytkownika


Mój zestaw to Jeep 4.0 litra, benzyna/gaz , i nie wiem że mam przyczepę na haku. 2 litry gazu więcej pali z przyczepą. Auto z napędem 4x4 zawsze będzie - tak sobie myślę - lepsze. Wg mnie dobrym tropem idziesz.
Na kempingu raz wyciągałem Jeepem kampera, bo utknął w błocie : ]




   
 
 
PostNapisane: niedziela, 7 stycznia 2018, 14:56 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): środa, 12 sierpnia 2015, 11:25
Posty: 212
Obrazki: 109
I wyjazdy zimowe przynoszą dużo wspomnień.




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL