Papierologia już w Warszawie, ale nie mogłem się powstrzymać i postanowiłem podzielić się tą odrobiną radości z Wami
oto streszczenie obszernej opinii
"Pojazd – jako część kolekcji - spełnia wymogi stawiane pojazdom
kolekcjonerskim i zabytkowym wymienione treścią art. 79 ust. 4 pkt 3 Ustawy1
oraz wytycznych Generalnego Konserwatora Zabytków2. Do badania przedstawiono pojazd kompletny, wyposażony zgodnie z danymi producenta,
w bardzo dobrym stanie technicznym, bez zmian konstrukcyjnych. Pojazd wymaga drobnych
prac konserwacyjnych. Pojazd w praktycznie oryginalnej kompletacji, z zachowaniem wysokiego stopnia oryginalności. Zachowane drobne detale, fabryczne oznakowanie, oryginalne wycieraczki. Nie przerabiany i nie modyfikowany. Zachowany w oryginalnym stanie – odpowiadającym wiekowi i przebiegowi.
Pojazd wyposażony w oryginalny hak holowniczy z epoki. Nadwozie badanego pojazdu jest kompletne praktycznie w 95% – także w drobnych, oryginalnych szczegółach (atrapa, zderzaki, lampy, lusterka wsteczne, znaczki firmowe itp.).
Stan nadwozia należy określić jako dobry. Powłoki lakierowe wizualnie odpowiadają
stanowi fabrycznemu – z uwzględnieniem upływu czasu. Pojazd nie nosi cech żadnych przeróbek stylistycznych. Sumarycznie można określić
kompletację badanego pojazdu na co najmniej 90% oryginalności. Historia badanego egzemplarza jest udokumentowana. W latach 1978÷2016 pozostawał
w rękach I właściciela i jego rodziny, od którego aktualny właściciel odkupił go w r. 2016 – w
stanie "takim, w jakim jest". Pojazd w bardzo dobrym, wysoce oryginalnym stanie
zachowania – bez przeróbek i modernizacji.
Auto ma historyczno – techniczne i poznawcze walory odnoszące się do historii pojazdów
popularnych (masowych) z II połowy XX wieku.
Pojazd jako typ i model był dość popularnym samochodem w Polsce, jednak upływ czasu
od zakończenia produkcji spowodował, że zachowane, zwłaszcza w bardzo dobrym i
oryginalnym stanie egzemplarze są dziś poszukiwane przez kolekcjonerów i osiągają dość
wysokie ceny.
Reszta to już w zasadzie kwestia czasu i będzie można się na spokojnie zająć ponownie skorupką
przynajmniej w kwestii ugruntowania przygotowania merytorycznego i planistycznego do dalszych działań wiosennych.
_________________
Byle do weekendu i w drogę
Pozdrawiam