Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 11:42 
Avatar użytkownika


Dzień Dobry!
W mojej przyczepie jest takie zawieszenie - podwozie.

Os.JPG
Oś leży na resorach, amortyzator przymocowany do osi
i ramy przyczepy. Z takim zawieszeniem kupiłem, nie
wiem czy poprzedni właściciel zmieniał zawieszenie,
czy też Niewidów takie wypuszczał. Ale po śladach rdzy
pierwsza wersja jest najbardziej prawdopodobna.
Przy remoncie(wiosna 2017) trzeba ten stan zmienić!
Może macie jakieś sugestie - jestem ciekaw.
Pozdrawiam
jędruś23


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




   
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 18:03 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6991
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
Zawieszenie to totalna twórczość poprzednich lub poprzedniego właściciela . Z oryginałem nie ma to nic wspólnego . Moja rada
Wywal to i zastosuj oryginalną oś , możesz dołożyć amortyzatory ! Oczywiście możesz to zrobić też na resorach , ale na pewno nie takich jak na foto .
A hamulec to ma ?




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 18:10 
Avatar użytkownika


Heniu a pamietasz moje resory?
jedruś, dodaj jakieś sensowniejsze fotki.




   
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 18:13 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6991
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
pamiętam i wiem jak się też to skończyło
Nowa oś
I tak też podpowiadam




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:26 
Avatar użytkownika


Hamulec to to posiada, i jak ją prowadziłem z Chojnic w 2009 r. to szła bardzo równo i dobrze hamował. Stoi już siedem lat to może być różnie.
Jest całkowicie wybebeszona czeka na remont wiosną 2017 r. Wcześniej kupiłem dużo różnych części wypakuję z pudełek, dam fotki. Gdzie można kupić taką ośkę o której piszecie.
Zdjęcia wkleję w najbliższy weekend.
Pozdrawiam
jędruś




   
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:39 
Avatar użytkownika


jędruś napisał(a):
Gdzie można kupić taką ośkę o której piszecie.
Zdjęcia wkleję w najbliższy weekend.
Pozdrawiam
jędruś
W sklepie w Niewiadowie, Darius i inne
Ważne tylko zamawiając zaznacz że bierzesz do przyczepy kempingowej




   
 
 
PostNapisane: środa, 19 października 2016, 15:21 
Avatar użytkownika


Wstawiam więcej zdjęć zawieszenia mojej N126, zdjęcia robiłem dzisiaj ale padał deszcz.
Na pytania czekam. Mam natomiast jedno pytanie zasadnicze, dlaczego sugerujecie wymianę całego zawieszenia. Sprawdzałem nowa ośka z hamulcami kosztuje ca. od 1600 do 2200zł. A może wystarczy coś zmienić, zmodernizować, ująć piór z resorów.
jędruś


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




   
 
 
PostNapisane: czwartek, 20 października 2016, 20:23 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6991
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
No i co nie ma chętnych na odpowiedź ?
Oczywiście możesz reanimować to co masz . Patrząc jednak na fotki to powiem tak
Resory chyba za mocne / sztywne do wagi przyczepy . One same do kompletnej naprawy . Czyszczenie smarowanie i tak dalej . Amortyzatory za mocno położone i pewnie ich skuteczność równa prawie ,,0,, . do wymiany wszystkie tuleje metalowo-gumowe . jak sam to jakoś ogarniesz to ok , jak zlecisz - koszty pewnie pewnie będą niemałe .
Tak ja to widzę .
A inni nie wiem
No i jeszcze jedno pytanie co to za blachy ?

IMG_0189.JPG

Nie ukrywam że wcale to dobrze nie wygląda .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 20 października 2016, 21:24 
Avatar użytkownika


Powiem tak też miałem zawieszenie na resorach biorąc się za remont chciałem wyczyścić i odświeżyć resory,po rozebraniu okazało się że mam pęknięte jedno pióro resora koszt naprawy ok. 100 zł + materiał czyli podobnej wielkości szerokości jakis resor, do tego gwint na cybantach swoje przeżył i niestety trzeba by zamówić nowe koszt ok.120 zł + komplet nowych linek ok. 60 zł i oczywiście łożysk ok. 100 zł.
|Dlaczego zaniechałem zakładania osi na resorach ano dlatego że chce się zmieścić w granicach DMC cepki
Oczywiście zrobiłem kapitalke całej osi i czeka na "lepsze czasy"




   
 
 
PostNapisane: piątek, 21 października 2016, 12:10 



Dołączył(a): piątek, 4 września 2015, 23:44
Posty: 954
Jeśli chodzi o resory, to coś niecoś o resorach wiem - zdarłem cztery bodajże Syreny :D Wszystko zależy od tego, na jakich dystansach cepka będzie jeździć. Jeśli do 100 - 150 km to resory - po ich regeneracji - można spokojnie zostawić, bo jak słusznie zauważył Heniek te resory to tak mniej więcej na 1,5 tony są, więc o żadnej dobrej amortyzacji mowy nie ma, będzie prawie jak na sztywnej osi. Niemniej resory trzeba rozebrać, wyczyścić i nasmarować a potem zastosować patent starych kowali - czyli owinąć resory bandażem elastycznym. Zapobiega to wyciekaniu smaru spomiędzy piór i brudzeniu błotem resora. Jeszcze lepiej obok smaru i owinięcia dać przekładki z cienkiej blachy miedzianej pomiędzy pióra - resor lepiej wtedy pracuje i nie skrzypi. Te patenty praktykowałem w Syrenach ;) Oczywiście wymiana wszystkich tulei gumowo-stalowych, czyli t.zw. silanbloków. Oprócz tego przegląd ułożyskowania i systemu hamowania obowiązkowo.
Jest to oczywiście rozwiązanie budżetowe, bo technicznie najlepsza byłaby wymiana osi. Niemniej przy zaangażowaniu własnej pracy ekonomicznie opłacalne i technicznie do zaakceptowania.




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL