Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 26 maja 2015, 21:17 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
Tak sobie pomyślałem że z pewnością wielu z Was ja słyszy Truma
Zadaje pytanie . Dlaczego , jak , po co i tak dalej .
Truma jak Truma jak wygląda każdy wie
Tu akurat mamy jeden z nowszych modeli
Obrazek
No i starsza siostra
Obrazek
Po co ten wątek i post . Ano po to aby zobrazować , że nie taki diabeł straszny
Oczywiście nie zrobię tego tak jak Paweł z lodówką , no bo Trumy są już zamontowane w moich przyczepach . Bazował będę na zdjęciach które udało mi się zgromadzić .
Głównym elementem jest nazwijmy to element grzejny , piec , wymiennik
jak zwał tak powiedział , a wygląda mniej więcej tak
Obrazek
Jego wygląd może nieznacznie odbiegać od tego tu zaprezentowanego , ale to zmiany kosmetyczne na przestrzeni lat produkcji
Obrazek
Tu tez starsza wersja pieca z rurka do odprowadzenia kondensatu w procesie spalania
Rurka ta odprowadza skropliny pod podłogę
Obrazek
Na próżno jej szukać w nowszych wersjach . Dlaczego ? . Prawdę mówiąc nie mam pojęcia !
Aby piec był piecem musi się coś palić . a tym czymś jest mieszanka propan - butan .
Do spalania tej bardzo wybuchowej mieszaniny służy palnik

galerie/heniek/TRUMA/slides/slide_Palnik.JPG

mały , drobny , do palnika nie podobny , a jednak to prawie najważniejsza część pieca .
Oczywiście musi współpracować z wieloma innymi drobiazgami , które między innymi odpowiadają za nasze bezpieczeństwo . Na zdjęciu palnika widzimy świecę iskrownika , oraz czujnik termopary . Świeca to ten element z białą obsadą .
Czujnik termopary wygląda tak
Obrazek
jeszcze jedna fotka tego elementu
Obrazek
Detal ten współpracuje z zaworem gazowym pieca i jest odpowiedzialny za odcięcie gazu w przypadku zaniku płomienia . Oto i wspomniany zawór
Obrazek
Do całości zasilania pieca brakuje nam jeszcze przewodów , zaworów głównych , reduktora .
Zazwyczaj instalacja gazowa doprowadzana jest do kilku odbiorników i wówczas stosujemy coś takiego
Obrazek
Może być coś mniejszego
Obrazek
Można też na dwa odbiorniki
Obrazek
ale do jednego odbiornika w zupełności wystarczy coś takiego
Obrazek
No i reduktor . Taki był stosowany oryginalnie przez firmę Niewiadów
Obrazek
Jak się coś pali to i jakiś komin trzeba :))




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 maja 2015, 17:53 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:34
Posty: 2890
Obrazki: 1581
Lokalizacja: KCH
Dodam tylko, jeżeli można, że ciśnienie robocze reduktora powinno wynosić 30 mbar :)




_________________

Punto 69KM
N260
N126n

Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 maja 2015, 20:24 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
MISIO_PRZYTULAK napisał(a):
Dodam tylko, jeżeli można, że ciśnienie robocze reduktora powinno wynosić 30 mbar :)

Można i nawet trzeba :)
Ale do tego jeszcze dojdziemy !
Opis jeszcze będzie robiony dalej . Jednak wszystkie uwagi bardzo cenne.




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 27 maja 2015, 21:37 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): niedziela, 11 stycznia 2015, 21:35
Posty: 1116
MISIO_PRZYTULAK napisał(a):
Dodam tylko, jeżeli można, że ciśnienie robocze reduktora powinno wynosić 30 mbar :)
Przypuszczam,że mało kto, a nawet nikt nie mierzy ciśnienia roboczego reduktora.Cała wiedza przeciętnego Kowalskiego polega na tym,że do zasilania kuchenki gazowej, piecyka, lodówki winno odbywać się przez reduktor. Reduktor ( mały) ten nie ma żadnej możliwości regulacji ciśnienia( przynajmniej kiedyś nie miał)W dużym taka możliwość istniała.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 28 maja 2015, 19:45 
Avatar użytkownika


Kilka pytań które często są zadawane, chodzi mi szczególnie o starsze modele są bardzo popularne:

Co to jest i z czego jest zbudowany "koszyk" ?
Gdzie znajduje się kapilara i do czego służy ?
Na jakiej zasadzie pracuje ogrzewanie Truma ? W ogrzewaniu Carver polega ono tylko na regulacji płomienia a jak jest w Trumie ?
Jak są odprowadzane spaliny ? mówią że lepiej do góry, Dlaczego?

Często słyszę te pytania więc przy okazji...




   
 
 
PostNapisane: czwartek, 28 maja 2015, 22:42 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
Powoli i dojdziemy do tego . Nie wiem czy dam radę udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania . Ale będę się starał ,




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 31 maja 2015, 13:34 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
Mamy piec , mamy zasilanie gazu . No i jak się coś pali to i jakiś przewód do odprowadzenia spalin na zewnątrz musi być i komin .
Obrazek
Rura spalinowa to przewód spiro ze stali szlachetnej
przewód.jpg
na którą nałożona jest papierowa rura ochronna.
rura.jpg
Kominek na dach i mamy prawie komplet
Obrazek
Rura spalinowa zazwyczaj poprowadzona jest wewnątrz szafy i przytwierdzona za pomocą uchwytów
Obrazek
Stosowane są też takie uchwyty , które są wygodne w montażu a których osobiście bardzo nie lubię
Obrazek
Przy piecu rura wprowadzona jest do jego wnętrza i zabezpieczona uchwytem
Obrazek
na co trzeba zwrócić uwagę przy rurze spalinowej ? O samym jej stanie technicznym nie muszę chyba wspominać! Ale ok ! ma być szczelna , bez rozwarstwień , załamań i wszystkiego co może ją dyskwalifikować do dalszej eksploatacji ! Przy połączeni z piecem stosowana jest wysoko temperaturowa uszczelka typy Oring
Obrazek
Jest to produkt , który zawsze powinien być wymieniony przy demontażu rury i jej ponownym montażu .
Dlatego kupując go lepiej kupić na tak zwany zapas
Obrazek
Oring zakładany jest na rurą spalinową , następnie podkładka metalowa i wprowadzony do wylotu pieca . Całość dociskamy i zabezpieczamy takim oto uchwytem , kołnierzem , sam nie wiem jak to nazwać :(
Obrazek
Piec mamy gotowy Po stronie kominka jest bardzo podobnie , ale zdecydowanie bardzie prosto i mniej skomplikowanie .
Po prostu rura spalinowa wsunięta jest w środek kominka i zabezpieczona przed wysunięciem wkrętem . Natomiast rura osłonowa zachodzi na zewnętrzną rurę kominka .
Gotowe
Szczególnym przypadkiem jest odprowadzenie spalin pod podłogę przyczepy . Rozwiązanie bardzo powszechnie w przyczepach angielskich . Też postaram się też to opisać , tylko muszę fotek jakiś poszukać :(
Gaz jest , spaliny mają swoją drogę , palnik jest , zapalamy
Ano właśnie
Do odpalenia jednego z najbardziej pożytecznych urządzeń w naszych przyczepach służy ,,,,,,,,,,,,,
No właśnie co ?
Na pewno wspomniana już świeca zapłonowa , której zadaniem jest wywołanie iskry na palniku i zapalenie mieszanki gazu .
Świeca.jpg
Tylko że świeca sama w sobie zrobić tego nie potrafi . Służy do tego ..................
Spotkałem wiele nazw
Iskrownik
Zapalarka
Moduł zapłonu

I poniekąd każda z tych nazw jest w jakimś tak stopniu prawidłowa . Iskrownik i inne te urządzenia mają za zadanie wytworzenie energii elektrycznej pozwalającej na przeskok iskry na świecy zapłonowej . Typowy iskrownik piezoelektryczny , uruchamiany ręcznie poprzez wciskanie jego środkowej części
Obrazek
Połączony jest ze świecą przewodem wysokiego napięcia na specjalnych złączkach elektrycznych .
Trzeba sprawdzać ich stan , czystość i jakość połączenia
Montowany najczęściej na górnej powierzchni obudowy pieca
P1010044.JPG
Odrębnym tematem są iskrowniki wyposażone w moduły zapłonowe zasilane z baterii i sterowane też niby ręcznie , ale to już taka Biznes Klasa :))
Obrazek

I tu padnie Paweł pierwsza odpowiedź na Twoje pytanie
pawlo fiona n126e napisał(a):
Co to jest i z czego jest zbudowany "koszyk" ?

Z tego co słyszałem to właśnie koszykiem nazywają pojemnik na baterie stosowany w niektórych rodzajach modułów zapłonowych . A wygląda to tak
Obrazek
Paweł piszę to na podstawie swoich bardziej lub mniej udolnych doświadczeń i być może wcale nie jest to co inni mają na myśli . Ale cóż , co wiem to piszę .
Między innymi chciałem założyć ten temat aby pozwolił on Wszystkim Nam tu dyskutować
Po co , dlaczego , w jakim celu , ja mam tak , widziałem inaczej
Wspólnie zawsze coś się wymyśli :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 31 maja 2015, 19:50 
Avatar użytkownika


Jeżeli chodzi o koszyk,to dokładnie o to mi chodziło.Czasem ktoś zadawał mi pytania,teraz jest wszystko jasne podaje link...
Ja mam inne ogrzewanie i nie mam tych zdjęć.
Co do wylotu spalin to zdecydowanie lepsze uszczelnienie ma truma. W ogrzewaniu Carver jest tylko oring na rurze wciśnięty na wcisk niczym nie zabezpieczone.




   
 
 
PostNapisane: niedziela, 31 maja 2015, 20:42 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
Ok , działamy dalej .
pawlo fiona n126e napisał(a):
Na jakiej zasadzie pracuje ogrzewanie Truma ? W ogrzewaniu Carver polega ono tylko na regulacji płomienia a jak jest w Trumie ?

Paweł , działa tak jak Carver , spala się gaz i daje ciepełko ! I wydajności nie da sie osiągnąć inaczej jak poprzez ilość dostarczonego do spalania gazu . Tylko że
Starsze Trumy miały tylko zawór gazu jak w kuchence no i regulacja Prawo - Lewo . na tym koniec kropka
Obrazek
Nowsze modele wyposażono w taki bajer co się zowie kapilara
pawlo fiona n126e napisał(a):

Gdzie znajduje się kapilara

Kapilara zamocowana jest na podstawie pieca w specjalnym uchwycie , To ta magiczna miedziana rurka
Obrazek
Właściwie jest to jedna z części całości zwany układem kapilary . Od tego powiedzmy czujnika odchodzi minimalnych rozmiarów rurka połączona z mieszkiem w zaworze gazowym .
Obrazek
Całość jest wypełniona jakimś specjalnym specyfikiem , reagującym na zmiany temperatury
pawlo fiona n126e napisał(a):
i do czego służy ?

Kapilara służy do samoczynnej regulacji zadanej temperatury wewnątrz przyczepy , ale moim zdaniem to tak bardziej teoretycznie . Aczkolwiek mając już doświadczenie możemy coś tam zdziałać .
Zakładam teoretycznie . Ustawiam moc na 50 % . Gdy odpalimy piec , palnik pali się całą mocą . Gdy temperatura się podniesie , kapilara wykrywa wzrost temperatury , zawarta wewnątrz ciecz rozpiera mieszek w zaworze gazowym wynikiem czego ograniczenie dopływu gazu do palnika .
Temperatura spada , kapilara się oziębia i otwiera mieszek co powoduje skutek odwrotni i zwiększa dawkę gazu . no i tak cykle się powtarzają utrzymując zadaną temperaturę . Wszystko to opisane jest w dużym skrócie i pominięciem bardziej skomplikowanych zagadnień jak konstrukcja , i inne .
Ale chyba jakiś sens każdy rozumie .




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 19:26 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
No i rzecz ważna , trzeba ten gaz gdzieś magazynować ;) . W przyczepach kempingowych stosowane są butle 11Kg
Obrazek
No ale to w przyczepach . Wielu Niewiadowa nie uważa za przyczepę kempingową i niech żyją w tym przekonaniu . Niemniej jedna do Niewiadówki nie pasuje taka butla . Oryginalny uchwyt może pomieścić butle 3-5Kg

Obrazek

Dla mnie osobiście to takie fajne rozwiązanie dla ludzi co mało gazu potrzebują
Ja potrzebuję dużo i powstało coś takiego

Obrazek

cała operacja montażu opisana na forum w wątku

Lpg w przyczepie




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 ... 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL