Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 9 listopada 2019, 00:44 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 8 października 2019, 15:37
Posty: 4
Cześć
Jestem właścicielem N126 z Czech.
Mam przyczepę kempingową z 1975 roku i remontuję do pierwotnego stanu.
Chciałbym poznać oryginalne kolory ramy, nadwozia i kół. Czy znasz kogoś proszę?
Myślę, że koła były srebrne, rama czarna.
W przypadku karoserii nie wiem, czy była to czysta biel, czy „kość słoniowa”.
Dziękuję za radę.
(przetłumaczone przez Google)




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: sobota, 9 listopada 2019, 21:43 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:34
Posty: 2902
Obrazki: 1581
Lokalizacja: KCH
Witaj.
Na początku produkcji ramy nie były ocynkowane i wydaje mi się (mogę się mylić), że ich kolorem był popielaty. Co do felg to pytanie, czy posiadasz tak zwane cytrynki od fiata 126p, czy standardowe z rozstawem śrub 4x98? Jeżeli cytrynki to biel ładnie na nich wygląda, ale we fiacie 126p były one porównywalne do RAL 7038
Co do koloru laminatu to nie potrafię podać Ci konkretnego numeru, ale była to biel. Wiele przyczep w zależności od warunków z czasem żółknie.




_________________

Punto 69KM
N260
N126n

Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 11 listopada 2019, 18:41 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 8 października 2019, 15:37
Posty: 4
Tak, mam koła z Fiata 126p.
Teraz wszystko jest czarne, ale szukałem fotografii z epoki, ale niestety większość z nich jest czarno-biała lub bardzo słabo zabarwiona.
Wszystkie stare przyczepy kempingowe są żółte, więc nie wiem, czy oryginał był czysto biały?
Lubię kupować czasopisma z epoki lub instrukcje techniczne dla tych przyczep.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 11 listopada 2019, 21:11 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:34
Posty: 2902
Obrazki: 1581
Lokalizacja: KCH
Jeżeli chcesz aby przyczepa była jak najbardziej zbliżona do oryginału, to nie powinieneś malować skorupy (nadwozia).
Jeżeli jednak masz takie plany, to na pewno nie na żółto :)
Część przyczep pożółkła od promieniowania UV. Żelkot, żelkotowi nie jest równy. Wiele przyczep posiada różne odcienie. Moja w miejscach usunięcia oryginalnych naklejek jest dużo bielsza.
Patrząc też na stare zdjęcia z prospektów wychodzi jednak na to, że ramy były chyba jednak oryginalnie czarne.




_________________

Punto 69KM
N260
N126n

Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: piątek, 15 listopada 2019, 14:52 



Dołączył(a): czwartek, 26 września 2019, 08:49
Posty: 25
Lokalizacja: RDE / KR
Z tego co zauważyłem to w dawnej Czechosłowacji (a może i u nas również) często występowały przyczepy w kolorze pomarańczowym bądź jasno brązowym, oczywiście prócz tych klasycznych białych.
Felgi czy to cytrynki czy nowsze raczej zawsze były popielate.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2019, 21:08 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 8 października 2019, 15:37
Posty: 4
Tak, jestem pewien, że koła były szare (jak Fiat 126p), rama była czarna, a nadwozie białe.
Nowsze przyczepy miały brązowe akcesoria, ale poza tym widziałem tylko biel.

(szukam oryginalnego transformatora elektrycznego - patrz zdjęcie)

dziękuję


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: wtorek, 19 listopada 2019, 17:51 



Dołączył(a): niedziela, 6 września 2015, 19:05
Posty: 177
Obrazki: 0
Być może się mylę, bo nie widziałem tej instrukcji ze zdjęcia w całości, ale nie wygląda mi to na transformator tylko na szpulę z przedłużaczem.




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: wtorek, 19 listopada 2019, 19:24 



Dołączył(a): piątek, 4 września 2015, 23:44
Posty: 957
Kriska napisał(a):
Być może się mylę, bo nie widziałem tej instrukcji ze zdjęcia w całości, ale nie wygląda mi to na transformator tylko na szpulę z przedłużaczem.
Masz absolutną rację. To tylko szpula z przedłużaczem




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 20 listopada 2019, 17:56 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 8 października 2019, 15:37
Posty: 4
Tak jest.
Dziękuję




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: niedziela, 24 listopada 2019, 14:58 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 5 listopada 2019, 17:55
Posty: 23
Piękna Niewiadówka . Rarytas!. Widziałem taką w tym roku. Rama była okrągła i czarna. Ponoć w zupełnym oryginale. Bardzo lekka przyczepka.




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL