Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2016, 13:16 
Avatar użytkownika


Jako że mam pie*dolca na punkcie moich aut to postanowiłem założyć temat i u Was :D

Najpierw opiszę nieco samochód którym poruszam się na codzień - jest to Opel Kadett E z 1990r - kupiony niechcący i na tymczas, ale jak widać został ze mną i nie zamierzam się z nim rozstawać :P

Kupiłem go za grosze ze względu na stan blacharski podwozia :)

Był po stłuczce - starszy Pan który miał go 15lat, oddał go wnuczkowi, a ten po tygodniu nie opanował szaleńczej mocy 75KM i wkleił się w na szczęście pustą lawetę, szkody niewielkie - chłodnica, przednie lampy, kierunek od pasażera, pogięty przedni pas i maska :)

Kupiłem z myślą przejeżdżenia zimy, doprowadzenie to maksymalnie fabrycznego stanu i sprzedaży - oczywiście z zamierzonym zarobkiem :P

Później stwierdziłem że znalezienie kolejnego tak zdrowego egzemplarza graniczy z cudem i że zostaje ze mną na wieki wieków :D

Jako że nie przepadam za fabrycznymi autami, szybko wprowadziłem swoje pierwsze modyfikacje :D

Ale najpierw kilka zdjęć jak wyglądał w momencie kupna :)

Tutaj zdjęcie po tym jak przytargałem już go do domu:

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze zmiany - Paskudna kierownica ustąpiła miejsce drewnianej kierownicy MotoLita, zmieniłem również maskę, zegary wymieniłem na takie pochodzące z Pontiaca Lemans (amerykański bliźniak Kadetta, wymieniłem również grill na a'la Kamei, tłumik końcowy wymieniłem na delikatną dwururkę (poprzedni był tak druciarsko zamontowany że postanowił najzwyczajniej na świecie odpaść :D kupiłem również komplet nowych opon :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później korzystając z ładnej pogody postanowiłem wstawić dodatkową poprzecznicę która fabrycznie montowana była w Kadettach GSi z 16V

Obrazek

Kolejną rzeczą którą chciałem zmienić, był dolot - z fabrycznego UFO który ssał gorące powietrze spod maski, zmieniłem dolot na czapeczkę od Astry F, puszkę zamontowałem od Kadetta z silnikiem C18NZ (1.8 8v) - poprawa na meeeeega plus :)

Obrazek

Ponownie wrócił fabryczny grill polakierowany w czarny mat

Obrazek

Tylko po to aby na drugi dzień ustąpić miejsce przedliftingowemu zderzakowi i emblematowi :D

Obrazek

Kolejnym etapem była wymiana zawieszenia - miałem dość tego pontonowatego zawieszenia przy którym miałem wrażenie że będę dachował przy szybszych zakrętach :D

Wymieniłem zawieszenie na dedykowane do Kadetta przednie firmy Vogtland obniżające o 40mm, tylne to H&R obniżające o 35mm, zamontowałem również oryginalne halogeny :)

Obrazek

Obrazek

Później całkiem niechcący kupiłem oryginalne Oplowskie felgi 14" na lato, na które wsadziłem nowe opony.

Obrazek

Obrazek

Małe czyszczenie 25'cio letniego syfu i zero rdzy <3

Obrazek
Obrazek

Później nadszedł czas wakacyjnych wyjazdów :) Zrobiłem około 20tys km - totalnie bez awaryjnie <3

Obrazek
Obrazek

W międzyczasie na klapie pojawił się spoiler firmy Zender - oczywiście dedykowany do Kadetta.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później zapadła decyzja o zmianie wnętrza :) Wpadły fabryczne fotele z Kadetta GSi Champion - Recaro Connolly

Obrazek

Tylne lampy zmieniłem na takie pochodzące z Pontiaca Lemans - amerykański bliźniak Kadetta

Obrazek

W międzyczasie stałem się posiadaczem Niewiadówki - konieczny był hak - dedykowany Steinhoff do Kadetta - nawet nie spodziewałem się że montaż będzie tak banalny - nie wiem czy zajęło to pół godziny razem z ogarnięciem instalacji :)

Obrazek

Obrazek

Potem nadeszła zima i postanowiłem zmienić koła na paskudne 15" dedykowane dla Opla Astry F - skusiły mnie do tego tylko i wyłącznie opony :P Yokohama F310

Obrazek

Od tamtej pory zmieniło się niewiele poza błotnikiem, tłumikiem końcowym, wymienionym przednim pasie, chłodnicy, boczkami drzwiowymi, systemem audio ;)

Obrazek

Ten sezon przyniesie kilka zmian - pozbywam się tych zimowych 15".

Pojawi się fabryczny pakiet zderzaków firmy Kamei, felgi na lato z pakietu Irmscher Junior Line, a obecne letnie będą na zimę (obute w Nokiany D3 - czyli jedyne słuszne zimówki na ekstremalne warunki - gdyby nie ten durny przepis odnośnie kolcowanych opon, założyłbym Nokiany hakkapeliitta 8)

Jeśli chodzi o zderzaki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli chodzi o felgi:

Obrazek

Przednie zawieszenie wymienię na gwintowane zawieszenie firmy FK :)

I to tyle o moim aucie na co dzień - jeśli chcecie to mogę również opisać swój projekt :P I delikatnie wspomnieć o holowniku mojego taty - bo w nim również maczałem paluchy :D




   
 
 
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2016, 13:49 
Avatar użytkownika


Auta z tych lat mają coś w sobie :) Jak kupowałem pierwsze auto to zastanawiałem się między Escortem MK4 cab, kadettem cab i 205 cab :)

Kabat napisał(a):
[...]gdyby nie ten durny przepis odnośnie kolcowanych opon, założyłbym Nokiany hakkapeliitta 8)...


Po prawej u góry moje opony zimowe z lexa-będę je próbował upchać do essa, po lewej na dole opony mojej kobity do terrano :)
Nie lubimy jak zima zaskakuje drogowców co rano w lutym...
Obrazek




   
 
 
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2016, 14:50 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
No to już chyba najdroższy Opel Kadett w Unii europejskiej ;)




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2016, 15:46 
Avatar użytkownika


Nie napisałem jeszcze, ale gdzieś tam w marzeniach mam polakierowanie całości w świeżutki, najbielszy możliwy kolor :D najprawdopodobniej połączę to z lakierowaniem N'ki w przyszłym roku :)

Nie opisywałem wszelkich zmian eksploatacyjnych, bo było tego baaaardzo dużo... między innymi... profilaktycznie wymieniłem całe zawieszenie na Ruville'a, oczywiście rozrząd zmieniany systematycznie - pierwszy raz zaraz po kupnie ponieważ pompa wody zaczęła przeciekać, silniczek zalewany Castrolem Magnatec 10W40 pół syntetycznym (ale następnym olejem jaki wpadnie do auta będzie Liqui Moly 10W40 również pół syntetyk), wszystkie filtry wymieniane również systematycznie, tarcze i klocuszki Brembo wymieniane jakiś miesiąc temu (stare nie były tragiczne, ale i nie były super - a trafiła się okazja żeby kupić komplet za grosze, to grzechem byłoby nie skorzystać), czekam teraz na podobną okazję żeby wymienić tylne hamulce :P

Do wakacji chciałbym przerobić silnik z monowtrysku na wtrysk wielopunktowy (przyrost mocy o około 30KM i w bonusie mniejsze spalanie) + do tego jakąś przyjemną instalację LPG (najprawdopodobniej sekwencja, aby nie odbierać potencjału silnikowi :D )

Aha, nie napisałem wcześniej, ale zegary wymieniłem na Digitala z kadetta GSi... A kierownica obecnie jest malutka Raid HP o średnicy tylko 30cm...

Niestety funkcjonalność kierownicy jest niemalże zerowa - za kierownicą czuje się jakbym siedział przed komputerem :P A manewrowanie po parkingu z tak małą kierownicą i brakiem wspomagania nie należy do najprzyjemniejszych :D

Obrazek

Aha, nie dopisałem też że autko wyposażone jest w elektrycznie uchylany i otwierany szyberdach, oraz posiada wszystkie cztery szyby w prądzie :)

Jeśli chodzi o audio, to jako że jestem audiofilem nie mogło nie być jakiegoś w miarę dobrego zestawu w aucie - Radio Blaupunkt Tokyo 110, z przodu w podszybiu 10cm Pioneer, w drzwiach w wykonanych z MDF i maty szklanej + żywicy panelach na głośniki siedzą 165mm JBL, w bagażniku znajduje się niewielka skrzynia basowa z głośnikiem 250mm Rockford Fosgate Punch zasilana wzmacniaczem firmy Crunch - bardzo fany zestaw do posłuchania muzyki :D Drzwi czekają na wygłuszenie żeby zwiększyć jeszcze wrażenia :)

A moje drugie auto jest totalnym zaprzeczeniem opisywanego Kadetta :D

Jest to Passport Optima GSE (kanadyjski bliźniak naszego Kadetta :P )

Wyposażony w (póki co) dwu litrowy, ośmio zaworowy silnik o fabrycznej mocy 115KM, oczywiście poddany szeregowi modyfikacji - myślę że obecnie moc oscyluje w granicach 130KM :)

Zawieszenie o praktycznie zerowym skoku amortyzatora - auto klei się jezdni i prowadzi jak gokart :)

Obecnie przygotowuje go typowo pod sport :)

Auto na maksa odchudzone, twarde, sztywne, pozbawione jakiegokolwiek komfortu.

Muszę "wjeździć" się w ten silnik, a jak się znudzi to znajdzie on miejsce w białym Kadecie, a tutaj pojawi się turbodoładowana jednostka B204L z Saaba :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj modyfikacji jest duuuuuuuuuuuuuużo więcej, a i historia auta dużo bardziej skomplikowana i ciekawa :)




   
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2016, 21:31 
Avatar użytkownika


Co słychać u Kadettów?

Nic wielkiego się nie dzieje z braku czasu niestety :)

Biały napie*rza kilometry, chociaż ostatnio i tak mniej niż zwykle :)

Z ostatnich zmian to...

Wymieniałem kierownice jak rękawiczki, aż w końcu dziś stwierdziłem że się chyba starzeje (w tej decyzji pomógł też mały poślizg - baaaardzo ciężko szybko przekładać ręce na tak niedorzecznie małej kierownicy) wyrzuciłem Raida HP 30cm i na jego miejsce wrzuciłem kierownicę od poliftowego Kadetta GSi

Przynitowałem tablice do auta bez żadnych ramek - przyjemne z pożytecznym - wygląda lepiej + miałem dość brzęczenia od bassu.

Wszyłem nową łatkę w boczek Recaro - starą już "wypierdziałem" od wsiadania i wysiadania :P

Sprzedałem swoje obecne zimowe koła :)

Jutro kurier powinien przywieźć paczuszkę z nowymi letnimi kołami - na montaż będzie trzeba poczekać - pogoda nie rozpieszcza :D

A na zimę będą dotychczasowe letnie + jakieś wąskie dobre zimówki :) W nadziei że może będzie kiedyś porządna zima, a nie takie popierdołki jak do tej pory xD

Myślę że w połączeniu z dokładkami Kamei będą nowe koła dobrze wyglądały :)

Jutro jak dojdą to się pochwalę :P

Czeka na montaż również przednie zawieszenie z szarego - ale póki co finanse i zdrowy rozsądek nie pozwalają na montaż :P :)

Po zimie oczywiście standardowo zapraweczki do porobienia, jedna na drzwiach i kilka standardowo na błotnikach :) Przedni błotnik od strony pasażera kwalifikuje się do wymiany

Bla bla bla :D Zdjęć żadnych nie mam z braku czasu - jutro nadrobię :)

Co się dzieje przy szarym też najlepiej po prostu streszczę za pomocą kilku zdjęć jutro :)

Usunąłem wszystkie niepotrzebne mocowania tylnej kanapy i uchwyty pasów bezpieczeństwa, wygłuszenia również powiedziały papa :)

Jutro spawam mocowanie akumulatora z tyłu auta, mocowanie zbiorniczka do spryskiwaczy - również w bagażniku, rurę między kielichy z tyłu (konieczność ze względu na zmianę konstrukcji tylnego zawieszenia), mocowanie koła zapasowego (które zostało usunięte przy okazji montażu LPG dawno dawno temu), lakieruje tylne zawieszenie żeby nie straszyło po zdjęciu koła xD

Usunąłem z podłużnic i belki mocowania sprężyny (ze względu właśnie na zmianę konstrukcji tylnego zawieszenia), zmieniłem również miejsce montażu amortyzatora w belce na bardziej przystępne.

Było sporo drobnych przeróbek o których nie będę pisał, tylko w późniejszym czasie po prostu streszczę drobną fotorelacją :)

W następnym poście rozpiszę się nieco nad historią szarego Kadetta która była myślę dosyć ciekawa... obecnie tworzy się już ósma - nie wiem jak to nazwać - powiedzmy że odsłona tego auta :)

Na początku było zwykłym seryjnym autem, później pojawiły się większe modyfikacje (podobnie jak w przypadku białego), a obecnie w aucie jest więcej customowej rzeźby niż fabryki :)




   
 
 
PostNapisane: wtorek, 15 marca 2016, 17:19 
Avatar użytkownika


Obrazek

<3

Zadowolony jestem jak mały dzieciak :D

Najprawdopodobniej jedyny komplet w PL z oryginalnymi dekielkami :D




   
 
 
PostNapisane: wtorek, 15 marca 2016, 19:20 
Avatar użytkownika


Kumpel miał takie same irmschery w swoim kadecie cabrio :)




   
 
 
PostNapisane: wtorek, 22 marca 2016, 21:34 
Avatar użytkownika


Moje "daily" dostało już letnie kapcie :)

Obrazek

Wg mnie wygląda tysiąc razy lepiej niż na starych zimówkach :)

Obute w opony Continental Premium Contact 185/55 R15

Jak na sezon będzie już jednokolorowy + zamontuje w końcu dokładki zderzaków i nowe zawieszenie na przód to będzie "daily" idealne :)




   
 
 
PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 12:06 
Avatar użytkownika


Jako że skończyłem zabawę w przemeblowywanie mojego warsztatu to wziąłem moje drugie auto pod lupę - na początek dokończyłem usuwanie zbędnych elementów metalowych z auta (uchwyty kanapy, pasów bezpieczeństwa itp itd ) w celu oczywiście redukcji wagi samochodu :) Następny etap to usunięcie wszystkiego z auta i przygotowanie do lakierowania :)

Następny etap - podwozie auta - czyli konserwacja całości, renowacja/wymiana wszystkich zużytych elementów, lakierowanie elementów zawieszenia itp itd :P

Później będę zajmował się komorą silnika i samym silnikiem :)

A na koniec zostawiam pracę nad nadwoziem i lakierowanie całości razem z wnętrzem :)

I najprzyjemniejszy etap - składanie tego do kupy i jazdy próbne - chociaż te ostatnie to na pewno jeszcze przed lakierowaniem :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek




   
 
 
PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 12:16 
Admin
Avatar użytkownika



Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 19:42
Posty: 6982
Obrazki: 1391
Lokalizacja: Jestem z miasta
No , działaj działaj . Jak zawsze jestem wiernym obserwatorem .




_________________

Kontakt tylko poprzez
Obrazek

Do zobaczenia na trasie

W trasie z przyczepą:

Rok 2024 Powoli zaczynamy ..........
Rok 2023 Będzie bardzo trudny karawaningowo
Rok 2022 zaczynamy.........
Rok 2021 - 4150 km
Rok 2020 - 4120 km
Rok 2019 - 7,060 km
Rok 2018 - 10,500 km




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL