Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2020, 18:43 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): niedziela, 14 czerwca 2020, 19:34
Posty: 19
Lokalizacja: Białystok, Podlasie
Pomysł w tym dziale jest nieprzypadkowo... tak wpadł mi do głowy, ale jeszcze go nie przemyślałem :-). Dumając nad umieszczeniem uchwytu na rowery, najsensowniejszym wydało mi się umieszczenie go przed budą, na ramie, zdemontowawszy wcześniej kufer (i tak woziłby jedynie korbę do podpór). Ale jednak obawiałem się, że będzie problem ze skręcaniem zestawem i haczeniem tyłem auta o rowery (zwłaszcza, że będą trzy). Rozwiązanie wydaje się być bardzo proste, a mianowicie polega na wymianie rury łączącej ramę z zaczepem na dłuższą. Myślę, że tak 30-40 cm zrobi robotę. W zasadzie to tylko 4 śruby i gotowe. Mam obawy, czy wpłynie to w jakiś negatywny sposób na prowadzenie zestawu, na rozkład obciążeń, itp. Co o tym myślicie?




_________________

Robert
N126e




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2020, 18:10 
Avatar użytkownika



Dołączył(a): środa, 4 września 2019, 15:35
Posty: 1344
Obrazki: 369
Lokalizacja: WPN
Myślę że producent stosunkowo gruntownie przemyślał długość dyszla i nie przewidział w tej konstrukcji takiego rozwiązania, nie wiem jak z homologacją przyczepy z takim przedłużonym dyszlem. Nie wiem jaki masz holownik lecz jeśli kombi to uchwyt na rowery na klapie bagażnika nie jest złym rozwiązaniem na czas jazdy z przyczepą gdyż nie potrzebujesz w tym wypadku oświetlenia tylnego auta i masz sprawę rozwiązaną.(3rowery na klapie zajmują około 40 cm). Mam taki uchwyt i kiedyś woziłem na nim 3 rowery autem kombi lub hatchback. Obecnie nie wożę w ten sposób gdyż nie mam tego typu auta i mam rynny na dachu na 2 rowery.Założenie trzech rowerów na uchwyt zainstalowany na klapie bagażnika nie jest super wygodnym rozwiązaniem tak samo jak instalowanie rowerów na dachu auta lecz są to bezpieczne sposoby przewozu. Nie testowałem tego wariantu z klapą lecz myślę że jest to możliwe rozwiązanie przy holowaniu przyczepy choć przy skrajnych manewrach na pewno trzeba uważać.




_________________

X-Trail 165 KM N126n

„Przeszkoda pociąga człowieka z charakterem, jako że pokonując ją sam się urzeczywistnia.“ — Charles de Gaulle




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: wtorek, 7 lipca 2020, 00:37 



Dołączył(a): niedziela, 16 lipca 2017, 21:57
Posty: 178
Obrazki: 14
Lokalizacja: Milanówek
Obawiam się, że przedłużenie dyszla może wpłynąć na wiotkość układu i jego "kinematykę"... wolałbym nie sprawdzać tego na "dołkach"..




 Zobacz profil  
 
 
PostNapisane: środa, 8 lipca 2020, 12:48 



Dołączył(a): piątek, 4 września 2015, 23:44
Posty: 936
Zgadzam się z oboma moimi przedmówcami - lepiej wyrzuć ten pomysł do kosza.




 Zobacz profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE! (C) 2015 © 2007 phpBB Group
WŁASNOŚĆ (C) NIEWIADOWKI.PL